• لطفا در پنل مديريتي خود به قسمت فهرست ها برويد و منوي خود را ايجاد كنيد!
تاریخ : 2020/08/21 - 15:51

تمام کارگران حقوق طلب دارند ولی به هیچ وجه جوابی به آن‌ها داده نمی‌شود و اگر حرفی بزنیم اخراج میشویم ما هم می‌ترسیم که اعتراضی علنی داشته باشیم و به خاطر قطع نشدن بیمه مجبوریم سکوت کنیم.

هیس، کارگرها فریاد نمی‌زنند/پای درد دل کارگران دوکوهه

به گزارش دوکوهه آنلاین به نقل از فارس ، کارگران شرکت فنی و مهندسی پدیده دو کوهه علی‌رغم حقوق معوقی که برای پرداخت و جبرانش حتی وعده‌ای به آن‌ها داده نمی‌شود سکوت کرده‌اند و دلیل این کار خود را ترس از قطع بیمه و اخراج اعلام می‌کنند.

یکی از کارگران این شرکت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: این شرکت با مساحت ۱۰ هزار هکتار و پوشش مناطق مختلف و وسیع از جمله اندیمشک، دزفول، سردشت، سیاه منصور و پروژه‌ هاشم مشغول به فعالیت است.

مسئول و رئیس قبلی این شرکت به دلایلی که یکی از آنها عدم رسیدگی به حقوق کارگران بود جابه‌جا شد و آقای مهدی بزرگی و کریم طاهریان سرپرستان فعلی شرکت می‌باشند.

این در حالی است که حقوق ماهیانه کارگران این شرکت فی الحال ۳ میلیون تومان است و دریافتی خالص امسال علاوه بر دستمزد روزانه که همان انعام هست میشود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است که طلب امسال کارگران از شرکت پنج ماه یعنی ۱۸ میلیون تومان بابت امسال این شرکت بدهکار هر کارگر است.

دریافتی سال ۱۳۹۸، دو میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود که طلب کارگران از شرکت در سال گذشته شش ماه می‌باشد که به احتساب ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان میشود ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بدهی شرکت در سال گذشته به هر کارگر.

و دریافتی سال ۱۳۹۷ دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده که طلب کارگران از شرکت پنج ماه می‌باشد که به احتساب ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می شود ۱۱ میلیون تومان که طلب هر کارگر از این شرکت می‌باشد.

این کارگر ضمن جمع‌بندی بدهی نهایی کارگران اعلام کرد: جمع بدهی شرکت به هر کارگر را اگر بخواهیم حساب کنیم:
در سال ۹۷ ، ۱۱ میلیون تومان
در سال ۹۸ ، ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان
در سال ۹۹ ، ۱۸ میلیون تومان که جمع کل ۴۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می‌باشد و این در حالی است که این شرکت، پرسنلی ۵۰ نفره دارد.

لطفا رسیدگی شود

یکی دیگر از کارگران این شرکت در این رابطه گفت: از مسوولین مربوطه تقاضای رسیدگی به این مسئله و کمک به کارگران بی راه و چاره در این شرکت را دارم.

شما را به خدا در راه رضای خدا و برای رسیدن به رضای خدا به این کار و به حقوق ما و خانواده‌مان رسیدگی کنید و صدای ما را به مقامات بالا برسانید شاید یکی از آنها به کار ما رسیدگی کرد؛ البته با احتساب اینکه سال ۹۷، ۱۱ میلیون تومان چقدر ارزش داشت و در حال حاضر ۱۱ میلیون تومان چقدر ارزش دارد.

ما و خانواده‌هایمان طی این سال‌ها سختی کشیدیم تا برای عده‌ای با حقوقی که حق ما کارگران و خانواده‌هایمان بود در جاهایی دیگر منزل و ساختمان با امتیازهای خاص درنظر گرفته شود، بخواهیم اعتراض کنیم هم می‌ترسیم بیمه‌مان را قطع و اخراجمان کنند.

سکوت به دلیل بیمه

یکی دیگر از کارگران گفت: شرکت پدیده شرکت اصلی است و چندین شرکت زیر مجموعه دارد که ستیران یکی از شرکت‌هاست که حقوق را حدود ۶ ماه است پرداخت نکرده و می‌گویند درآمد خیلی بالایی هم دارد و اکثرا پیمانکاری‌های شمال خوزستان را میگیرد، آسفالت بیدروبه تا امامزاده احمد هم دستشان بود که به سرانجام نرسید.

الآن هم حداقل ۴یا ۵ پروژه ترمیم آسفالت یا راه‌سازی دارند که بالغ بر ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد ماشین آلات در آن‌ها به کار گرفته شده و بیش از ۱۰۰ هکتار معدن شن و ماسه دارند.

تمام کارگران حقوق طلب دارند ولی به هیچ وجه جوابی به آن‌ها داده نمی‌شود و اگر حرفی بزنیم اخراج میشویم ما هم می‌ترسیم که اعتراضی علنی داشته باشیم و به خاطر قطع نشدن بیمه مجبوریم سکوت کنیم.

گفتنی است علی‌رغم تلاش و پیگیری خبرنگار فارس، کریم طاهریان، ریاست شرکت فنی و مهندسی پدیده دو کوهه حاضر به پاسخگویی و ابهام‌زدایی نشد.

اخبار ایران و جهان

اخبار آبادان

اخبار خوزستان

Untitled Document