• لطفا در پنل مديريتي خود به قسمت فهرست ها برويد و منوي خود را ايجاد كنيد!
تاریخ : 2020/09/07 - 6:05
باسهمیه ۲۰ نفری بانک، فرهنگیان اندیمشک چند ماه باید در صف یک وام ۱۰ میلیونی منتظر بمانند ؟!

.

این بار نیز مثل همیشه اخبارمربوط به فرهنگیان انعکاس گسترده ای در جامعه پیدا کرد. وزیر آموزش و پرورش با افتخار اعطاء تسهیلات ده میلیون تومانی به همه ی فرهنگیان سراسر کشور را رسانه ای کرد. دیری نپایید که این وعده نیز مثل گذشته بصورت کامل محقق نشد و به هر منطقه تنها تعداد اندکی سهمیه ی وام تعلق گرفت. آموزش پرورش نواحی با عنایت به تقاضای فراوان ناچار ضمن حذف کسانیکه سالهای قبل، از تسهیلات موازی استفاده کرده بودند، با قرعه شمار قلیلی از فرهنگیان را انتخاب و به بانک معرفی کرد.
اماکار به این جا ختم نمی شود، شیوه معرفی فرهنگیان به بانک که ناشی از بی توجهی به کرامت معلمین و بی برنامگی متولیان آموزش و پرورش است و از طرفی دیگر برخورد دون شان با معلمین متقاضی توسط بانک ملی خود حدیث دیگریست.
و اما ماجرای غم انگیز….!!
در انتظار تحقق وعده وزیر بودم که ناگهان اعلام شد سهمیه ی ناچیزی به اندیمشک تعلق گرفته وباید باقرعه متقاضیان معرفی شوند……!!
بالاخره گروهی من جمله بنده باقرعه انتخاب و به بانک ملی معرفی شدیم.
آغاز راهی نافرجام ……..!!
فرهنگیان متقاضی وام ۱۰ میلیون تومانی با پوشه ی نارنجی رنگ از دیگران کاملا متمایز شده بودند!! در این ایام کرونایی بنده و همکاران فرهنگی را مجبور کردند تا در صف فشرده ساعتها معطل پاسخگویی تنها کارمند بانک مسئول این کار باشیم.کارمند مربوطه هم که مثل اینکه با فرهنگیان دشمنی داشت با حداکثر تروشرویی پاسخ ما را می داد و هر بار بهانه ای می آورد. می بایست پله های بانک ملی مرکزی را چندین بار بالا و پایین می کردیم ؛ یکبار جهت پاراف رییس بانک!! یکباردیگر به جهت تقاضای تخفبف سود از ۱۸ درصد به ۱۲ درصد و یکبار دیگر هم بمنظور گرفتن پرینت حساب !!حسابی کلافه شده بودیم و کارمند بانک هم ….!!
گویی از جیبش می بخشید و می خواست مانع از حیف و میل آن شود …. !!علی رغم اینکه آموزش پرورش برداشت از حقوق فرهنگیان را در نامه ای تضمین کرده بود اما بهانه ی ضامن معتبر توسط بانک نیز خود داستان دیگری بود، در نهایت هم اگر کسی در حسابش ۱۲۵۰۰۰۰تومان پول نبود وام بهش تعلق نمی گرفت ….!! بعد از کش و قوس فراوان سرخوش از پایان ماجرا بهنگام تکمیل پرونده و امضاء ضامن آب سردی روی دست ما ریخته شد، زمانیکه کارمند بانک پیرزومندانه گفت: سهمیه فرهنگیان در این ماه تنها ۲۰ نفر است و ظرفیت تکمیل شده است، با خود گفتم از کجا به کجا رسیدیم …!!
احساس حقارت کردم سالها تلاش خالصانه در حوزه تعلیم و تربیت در ذهنم خطور کرد، بغض گلویم را گرفت و سریالی اتفاقات تحقیر آمیز جلوی چشممان رژه می رفت؛ قرعه کشی وام ده میلیونی ، معرفی فله ای به بانک ،پوشه ی نارنجی رنگ ، برخورد دون شان کارمند بانک، بوروکراسی پیچیده اداری و کاغذ بازی ،رسوب اعتبار در حساب بانکی تنها بخاطر یک وام ۱۰ میلیون تومانی و نهایتا تکمیل ظرفیت ۲۰ نفری بانک….!! چرا در جامعه ای با سابقه فرهنگی و تمدنی اینچنینی نگاه به معلم تا این حد تنزل پیدا کرده؟! چرا برای تسهیلات ناچیز ۱۰ میلیون تومانی با سود ۱۲ درصد این همه حقارت را باید تحمل کرد؟ چگونه است همه از کرامت معلمین سخن می گویند اما در عمل چیزی دیده نمی شود….؟!

آیا آموزش و پرورش نمی توانست با تدبیر بهتر و تشکیل پرونده در خود اداره از معرفی فله ای همکاران به بانک جلو گیری نماید تا شان معلمان فرهیخته به این شکل در بانک زیر سئوال نرود؟!

آیا بانک ملی که سالهاست از رسوب حقوق معلمان منتفع می شود وبه سودهای کلانی رسیده حق دارد با فرهنگیان چنین برخوردی داشته باشد ؟ مگر نه اینکه ماهانه از رسوب حقوق معلمین منتفع می شوند پس چرا بابت ۱۰ میلیون تومان وام ناچیز هم ۱۲ درصد سود می گیرند و هم رسوب حساب ….؟!
باسهمیه ۲۰ نفری بانک، فرهنگیان اندیمشک چند ماه باید در صف یک وام ۱۰ میلیونی منتظر بمانند ؟!

وعده فراگیر وزیر کجا سهمیه ۲۰ نفری بانک کجا؟!
این است تکریم قشر فرهیخته ی معلم !!!

 

♨️جوابیه
جناب اقای صادقی رئیس آموزش پرورش شهرستان اندیمشک طی پیامی جوابیه ای به مطلب منتشر شده صادر کردند.

این پیام پر از اشکال است
۱.وام مرابحه با فاصله چند ماه یکبار به فرهنگیان پرداخت می شود تقریبا میشه گفت تا الان همه فرهنگیان حداقل یک بار این نوع وام رو دریافت کرده اند
۲.در این مرحله حدود ۱۴۰ سهیمه بود و چند ماه قبل هم حدود ۱۰۰سهمیه پرداخت شد و پیگیر مرحله بعد هستیم هر سال چنین وامهایی پرداخت می شود
با تشکر از کارکنان بانک ملی
و البته در مورد نحوه برخورد با فرهنگیان عزیز خود کارکنان بانک باید توضیح بدهند

 

اخبار ایران و جهان

اخبار آبادان

اخبار خوزستان

Untitled Document