• لطفا در پنل مديريتي خود به قسمت فهرست ها برويد و منوي خود را ايجاد كنيد!
تاریخ : 2020/10/24 - 7:13

امیرعلی میردریکوند متولد ۱۳۶۱، کارگردان جوان اندیمشکی است که از سال ۱۳۸۲ بعنوان فیلمساز مستقل در مشاغل سینمایی و به‌ویژه […]

امیرعلی میردریکوند متولد ۱۳۶۱، کارگردان جوان اندیمشکی است که از سال ۱۳۸۲ بعنوان فیلمساز مستقل در مشاغل سینمایی و به‌ویژه کارگردانی فیلم کوتاه فعالیت دارد. آنچه که در ساخته‌های میردریکوند مشهود می‌باشد، سادگی خاص او در امر کارگردانی است که سبک فیلمسازی وی را متمایز می‌کند.
میردریکوند با کارگردانی فیلم‌هایی چون “عبور از مه”، “رهایی”، “زندگی با آرزو”، چهاردقیقه سکوت”، “کنسرو”، “زیر رعد”، “دیجامه”، “پسر لُر” و “اسفوماتو” تا به امروز، بیش از هشتاد حضور در بخش پایانی و مسابقه‌ی جشنواره‌های داخلی و خارجی داشته و در همین رابطه جایزه‌ها و تقدیرنامه‌های بسیاری را به خود اختصاص داده است.
آخرین اثر در حال نمایش این کارگردان اندیمشکی فیلم مستند “اسفوماتو” است که یکی از سبک‌های نقاشی داوینچی بوده و تابلوی معروف مونالیزا به این سبک خلق شده است. اسفوماتو بمعنای پشت مه یا دود قرار گرفتن و دیدن و فهمیدن تدریجی و پس از دقت و تمرکز زیاد است.
اسفوماتو در سال‌های ۹۷ و ۹۸ در اندیمشک، خرم‌آباد، پلدختر و روستاهای اطراف خرم‌زال فیلمبرداری شده است. قصه‌ی این فیلم در مورد یک خانواده‌ی روستایی است که فرزند ارشدشان در اُمور زندگی به آن‌ها کمک‌های بسیاری می‌کند اما در ادامه با مشکلات و موانعی روبرو می‌شود.

ین فیلم مستند که در سال گذشته و در جشنوارۀ معتبر و داخلی سینماحقیقت اعلام حضور کرد، با وجود اپیدمی کرونا و پس از آغاز به کار دوباره‌ی بعضی از جشنواره‌های خارجی، حضورش را از سر گرفت و هم‌اکنون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی درحال نمایش است و تاکنون به بخش مسابقه‌ی دوازده جشنواره‌ی خارجی راه یافته است. حضوری چشم‌گیر در این روزهای کرونایی که بنُدرت برای هر فیلم و فیلمسازی اتفاق می‌افتد.

 

 

 

اخبار ایران و جهان

اخبار آبادان

اخبار خوزستان

Untitled Document