• لطفا در پنل مديريتي خود به قسمت فهرست ها برويد و منوي خود را ايجاد كنيد!
تاریخ : 2020/11/02 - 8:45
بخش دوم مصاحبه سجاد حیدری با دوکوهه آنلاین

سجاد حیدری در رابطه با مُصالحه‌های غیر قانونی مثل زمین‌های کوی رسالت که آموزشی و فضای سبز بودند تشریح کرد:  […]

سجاد حیدری در رابطه با مُصالحه‌های غیر قانونی مثل زمین‌های کوی رسالت که آموزشی و فضای سبز بودند تشریح کرد:  افرادی وجود دارند که بعضا داخل شهرداری هم بوده‌اند که با زد و بند و با تشکیل یک تعاونی آمده‌اند و یک بخشی از زمین‌های کشاورزی را به زمین مسکونی و با بازدهی چندبرابر تبدیل کرده‌اند. بالاخره افرادی هستند که دنبال پول هستند این که من نمی‌توانم بعنوان شورا یا شهرداری جلوی آن‌ها را بگیرم ضعف من است. این ضعف قانون است. ما نمی‌توانیم دیگران را مقصر بدانیم و بگوییم شما دارید زمین مصادره می‌کنید بهرحال مجری قانون من هستم باید بیایم جلوی این‌ها را بگیرم. در جدیدترین مصالحه ما خیلی فشار آوردیم. تماس گرفتیم. فرماندار که اصلا جوابگو نیست. مسئولین امنیتی و قضایی شهر جلوگیری کنید اجازه ندهید به فروش برسند. اجازه ندهید اندیمشک اینقدر گسترش پیدا کند، تا وضعیت طرح تفصیلی مشخص بشود ولی اراده‌ای وجود ندارد اگر اراده‌ای وجود داشته باشد جلوی خرید و فروش زمین را می‌گیرند حتی با بخشنامه هم می‌شود ولی خب در بخشی نیرو انتظامی همراهی نمی‌کند یه بخش قوه‌قضاییه کاری ندارد. حالا با آمدن دادستان جدید که صحبت کرده بودند که می‌خواهیم جلوی زمین‌خواری را بگیریم ببینیم چه می‌شود. البته بخش از این زمین‌خواری قانونی است یعنی شکل قانونی دارد مثلا: می‌روند از فلان اداره مجوز کوچه‌باغ می‌گیرند و چون خارج از محدوده‌ی شهر هست شهرداری نمی‌تواند کاری بکند یواش‌یواش در قطعات کوچک فروخته می‌شود و بعدا تبدیل به منزل مسکونی می‌شوند.

وی در ادامه افزود: بلوار سلامت یک یا دو تا دکه فقط مجوز دادیم مگر فضای سبز از قبل فروخته شده باشد در این دوره ما نه زمینی فروختیم، نه زمین دادیم که کاربری مغایر داشته باشد مثلا به یک فرد داده باشیم نه این اتفاق نیفتاده است ولی در گذشته فضای سبز فروخته شده، فضای آموزشی فروخته شده، فضای بهداشتی فروخته شده، خب این اتفاقات افتاده است. الان آن افراد در حال ساخت و ساز هستند شما این کار غیرقانونی را به یک کار قانونی تبدیل کرده‌اید الان نمی‌توانی جلوی آن را بگیری ولی شکل کار غیرقانونی است حالا قانون هم برای اصلاح آن آمده گفته اینها بیایند کمیسیون ماده۵ استانداری، تا آن را اصلاح کنیم.شما دارید تخلف می‌کنید بعد رفتید کمیسیون ماده۵ استانداری، راه‌حل هم برای آن پیدا کرده‌اید خب همین باعث می‌شود که افرادی بیایند فضای سبز را بفروشند مثلا با شهرداری زد و بند کنند و در مصالحه‌ها فضای آموزشی و مذهبی را نبینند.

حیدری در مورد علت ساخت مغازه‌هایی در فضای سبز شهر گفت: روز اولی که وارد شورا شدیم با آقای بحیرایی خیلی صحبت شد که آقا این افراد مسئله دارند شما بیایید این افراد را جابجا کنید از نیروهای جوان و سالم استفاده کنید ایشان چون نمی‌خواست بیشتر از یکسال بماند یک نیرو را جابجا نکرد. جالب اینجاست ما با دادستان قبلی، امام جمعه، و آقای فرماندار که متأسفانه اصلا پاسخگو نیست من هشت ماه نُه ماه است که می‌خواهم با ایشان تلفنی صحبت کنم، نمی‌توانم. ده‌ها پیام به ایشان دادم مشکلات را به ایشان گفتم ولی توجه نمی‌کنند. مشکلات اندیمشک و شهرداری اگر می‌خواهد حل بشود اراده‌ی شخص آقای حسنوند را می‌خواهد ایشان بایست دل از نیروهای ستادی خود که در حال تخلف‌کردن در شهرداری هستند بکَند هیچ راهی بغیر از این نیست یعنی تا این نیروهای متخلف در بخش‌هایی از شهرداری وجود دارند شما نمی‌توانید اصلاح کنید خب شهرداری بیمار است من دو سه ماه پیش از شهردار طرح سؤال کردم گفتیم آقا ما صحبت کردیم از ما خواستند که به شما یک خبر را برسانیم مبنی بر اینکه این افراد را شما اگر عوض کنید به نفع خود شما و به نفع مجموعه است ایشان گفتند باشد عوض می‌کنیم ده بیست روزی به من مهلت بدهید عوض می‌کنم چون قبل از ماه محرم بود من به ایشان گفتم نکند اینها بروند در فلان هیئت خودی نشان بدهند شما هم پشیمان بشوید. گفت نه من عوض می‌کنم، سه ماه گذشته هنوز یکنفر جابجا نشده است. نه اینکه نخواهد، نمی‌تواند. توانایی جابجایی وجود ندارد چون ما همه‌چیز را در شهرداری به انتخابات منوط کرده‌ایم ما تمام خواسته‌های شهرداری را، تمام منافع شهرداری را به انتخابات خلاصه کرده‌ایم.

این عضو شورای شهر ادامه داد: آقای حسنوند باید اصلاح کند آقای نماینده مجلس باید بخواهد چون می‌بینم دلیل عدم جابجایی این افراد چه هست. در شهرداری اندیمشک تا دلتان بخواهد تخلف وجود دارد تا دلتان بخواهد زمین‌خواری وجود دارد مگر می‌شود شما بخشی از پرونده‌های شهرداری اندیمشک را بسوزانید بعد بگویید نیست! خب نهادهای امنیتی، نهادهای نظارتی و قوه‌ی قضاییه کجا بوده‌اند.
ضمنا با وجود اینکه برخی از دوستان کامل مخالف عملکرد شهردار هستند ولی نمی‌توانند رأی بر استیضاح شهردار بدهند. چون اراده ندارند.

سجاد حیدری در پاسخ به این سوال که چرا مردمی بودن شورا آنچنان که باید احساس نمی‌شود؟ تصریح کرد: چالش‌های شورای قبلی خیلی زیاد بود چون چالش‌ها زیاد بود و رسانه‌ای می‌شد مردم حس می‌کردند که شورا هست ولی الان باوجود اینکه چالش‌ها شاید بیشتر از چالش‌های شورای قبلی باشد ولی چون رسانه‌ای نمی‌شود مردم احساس نمی‌کنند که شورا هست، حق هم دارند ما الان چندبار از شهردار طرح سؤال کردیم وقتی مقایسه می‌کنم با شورای قبلی طرح سؤال از شهردار توی شهر جنجال می‌شد حالا بعضی از این جنجال بخاطر مسائل سیاسی بود که خبرنگارانی که متعلق به یک طیف خاص‌اند تعمدا آن‌ها را بُلد می‌کردند ولی الان این اتفاق نمی‌اُفتد.

حیدری در مورد برنامه‌هایی جهت مُمیزی املاک و حسابرسی شهرداری، که از شورای قبل کلید زده شده بود، گفت: ما هرسال طبق قانون، ممیزی داریم هرسال حساب‌ها رسیدگی می‌شود اما بحثی که مطرح است کسی که به حساب‌ها رسیدگی می‌کند یک‌سری نقاط ضعف شهرداری را بیان می‌کند که بایست به آن‌ها رسیدگی شود. یکبار نشده که اُستانداری سؤالی از شهرداری اندیمشک در مورد همین بحث حسابرسی بپرسد خیلی براحتی از کنار این مسائل می‌گذرند.

این عضو شورای شهر در جواب این سؤال که آیا مسئولین شهری مثل نماینده و فرماندار تعامل سازنده‌ای با شورا داشتند یا خیر؟ تشریح کرد: چقدر من پیام دادم به آقای فرماندار که ایشان جواب نداده است. چقدر دغدغه مطرح کردم در مورد کرونا، مشکلات مالی، مشکل استخدام‌های غیرقانونی همین جدیدا در چند روز گذشته آمدند دو سه تا از نیروهای ستادی آقای حسنوند را به استخدام شهرداری درآوردند که یکی از انها ۵۰ سال سن دارد تخلف از این محرزتر وجود ندارد چون نامه داریم از وزارت کشور که هرگونه استخدامی غیر از آزمون‌های استخدامی در شهرداری‌ها ممنوع است خب با نامه‌ی آقای اُستاندار آمدند چند نفر را استخدام کردند خب من پیام دادم که آقای فرماندار جلوی تخلف را بگیرید آقای رئیس فلان اداره جلوی تخلف را بگیرید آقای فلانی جلوی تخلف را بگیرید یکی از آنها پاسخ داده ممنونم! اصلا انگار نه انگار. چونکه درگیر یک‌سری مسائل روزمره شده‌اند یا نوع مدیریت ایشان باعث شده که فقط افراد خاصی را ببینند. یکی دیگر از مواردی که واقعا معضلی شده برای ما، این است که شهرداری دست تنهاست بارها به فرماندار گفتیم که خواهش می‌کنیم که به نیروی انتظامی بگویید همراه باشد نیروی انتظامی همراه شهرداری نیست اگر شما می‌بینید که ساخت و ساز غیر مجاز زیاد شده یکی از علت‌ها آنست که نیروی انتظامی هم همراهی نمی‌کند.

اخبار ایران و جهان

اخبار آبادان

اخبار خوزستان

Untitled Document