• لطفا در پنل مديريتي خود به قسمت فهرست ها برويد و منوي خود را ايجاد كنيد!
تاریخ : 2020/11/05 - 16:59
اقدام زیبای طلاب و فضلای انقلابی اندیمشک

گروه اندیشه توحیدی، گروهی ملی است و در سراسر کشور مجوز فعالیت دارد،با توجه به اینکه اعضای آن طلاب و فضلای انقلابی اندیمشک هستند از این شهرستان کار خود را شروع کرده ؛ برای تأسیس گروه در همه ‏ی شهرستان‏ها و واگذاری اجرای آن به طلاب و فضلای انقلابی هر شهرستان اعلام آمادگی می‏ کنیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دوکوهه آنلاین،حجت الاسلام سیداحمد مرتضایی مدیر گروه فرهنگی تبلیغی اندیشه توحیدی در گفت و گو با این خبرگزاری ، به تشریح برنامه های این گروه فرهنگی تبلیغی پرداخت که فعالیت خود را همزمان با میلاد مسعود پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد(ص) و فرزند ایشان امام جعفر صادق (ع) آغاز کرده است.

متن گفت و گو با مدیر گروه فرهنگی تبلیغی اندیشه توحیدی به این شرح است:

بفرمائید این گروه بر اساس چه مبنایی تأسیس شده و اسم آن چیست؟
خداوند متعال به پیامبر اکرم می‏فرماید به مردم بگو: شما را تنها به یک چیز موعظه و سفارش می‏کنم و آن یک موعظه این است که فقط برای خدا، به‏ صورت گروهی و فردی قیام کنید. بنابر این همه کارها باید با اخلاص و برای خدا انجام شود و نگاه به امور باید نگاه الهی و با اعتقاد به تمام مراتب توحید باشد؛ توحید در وجوب وجود و خالقیت، توحید در ربوبیت تکوینی و تشریعی، توحید در الوهیت و عبودیت، توحید در استعانت و توکل، توحید در خوف و رجاء و توحید در محبت. اگر کار برای خدا و با ایمان قلبی به این مراتب باشد، ان شاء الله خداوند متعال استعانت خواهد کرد و بدون خوف از غیر خدا، موانع کار الهی برداشته می‏شوند.
اسم این گروه و تشکل، «گروه فرهنگی تبلیغی اندیشه توحیدی» است که براساس این مبانی انتخاب شده است.

اگر ممکن است تعریف کوتاهی از گروه اندیشه توحیدی داشته باشید که بیانگر جایگاه حقوقی آن باشد.

گروه فرهنگی تبلیغی اندیشه توحیدی، اولاً یک نهاد حوزوی است و از حوزه علمیه قم مجوز گرفته است؛ ثانیاً با مشارکت طلاب و فضلای انقلابی شهرستان اندیمشک فعالیت می ‏کند؛ ثالثاً در راستای اهداف انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران تأسیس شده است.

نوع فعالیت گروه چیست و در چه زمینه‏ای فعالیت می‏کند؟
این گروه فرهنگی در ساحت‏ های فردی و اجتماعی دین؛ به امور پژوهشی، آموزشی، تبلیغی و خدمات اجتماعی می‏ پردازد و فعالیت تمام اعضای آن اصالتاً افتخاری است.

محل فعالیت این گروه انقلابی کجاست؟
گروه اندیشه توحیدی، گروهی ملی است و در سراسر کشور مجوز فعالیت دارد،با توجه به اینکه اعضای آن طلاب و فضلای انقلابی اندیمشک هستند از این شهرستان کار خود را شروع کرده ؛ برای تأسیس گروه در همه ‏شهرستان‏ها و واگذاری اجرای آن به طلاب و فضلای انقلابی هر شهرستان اعلام آمادگی می‏ کنیم.

 

اهداف گروه اندیشه توحیدی چیست؟
گروه اندیشه توحیدی اهداف متعددی دارد که برخی از مهمترین اهداف آن عبارتند از: تبیین و تبلیغ معارف کلامی، فقهی و اخلاقی اسلام ناب محمدی(ص)؛ دفاع از اهداف و آرمان‏های انقلاب اسلامی ایران؛ شناسایی و تعلیم و تربیت نظام‌‏مند، مستمر و تشکیلاتی نوجوانان و جوانان مستعد و ارتقای سطح معرفت دینی و بصیرتی آنان.

ساختار این گروه چگونه است؟  
گروه اندیشه توحیدی پنج رکن دارد که ساختار اصلی آن را تشکیل می‏دهند: ۱. هیأت مدیره ۲. مدیر گروه ۳. مجمع عمومی ۴. واحدها ۵. شورای برنامه ‏ریزی

با توجه به اینکه گروه اندیشه توحیدی در حد یک تشکل فرهنگی بزرگ است و اهداف مهمی را با یک طرح منظم و در حد ملی دنبال می کند، به طور خلاصه ارکان و ساختار این گروه را توضیح دهید.
۱. هیأت مدیره پنج نفر هستند که با هم‏فکری و اهداف مشترک، گروه را تأسیس کرده ‏اند.
۲. مدیر گروه منصوب از طرف حوزه علمیه قم است و وظیفه‏ اش اداره جلسات و پیگیری اجرای مصوبات در واحدها و هماهنگی بین آنها برای رسیدن به اهداف گروه است.
۳. مجمع عمومی با اجتماع اعضای گروه تشکیل می‌شود و دارای جلسات عادی و فوق‌العاده است.
۴. واحدها (ده واحد) برای دست‏یابی به اهداف، تقسیم کار و اجرای مصوبات گروه، در نظر گرفته شده که هر واحد دارای یک مجمع و گروه خصوصی و هیأت مدیره ‏ی سه نفره ‏ای مرکب از مدیر، معاون و دبیر است. ده واحد که هر یک ده عضو دارند عبارتند از: واحد اخلاق، اداری، آموزش، پژوهش، تبلیغ، خدمات اجتماعی، رسانه، سیاسی، فرهنگی و مالی.
۵. شورای برنامه ‏ریزی

اعضای شورای برنامه‏ ریزی، همان مدیران ده واحد هستند. برخی از مهمترین وظایف شورای برنامه ‏ریزی عبارتند از: بررسی، اصلاح و تکمیل طرح ‏ها و آیین‏ نامه‏   داخلی واحدها و ارجاع آن به هیأت مدیره ‏ی گروه؛ تهیه‏ طرح و برنامه در همه  امور مربوط به گروه و پیشنهاد به هیأت مدیره گروه.

اخبار ایران و جهان

اخبار آبادان

اخبار خوزستان

Untitled Document