• لطفا در پنل مديريتي خود به قسمت فهرست ها برويد و منوي خود را ايجاد كنيد!
تاریخ : 2022/03/12 - 8:12
دعوت دکتر کرامت میری از آحاد مردم شهید پرور اندیمشک برای حضور در مراسم یادمان حوض خون

در آستانه سال نو شهر حال و هوای دیگری پیدا کرده، باز هم نسیم مسیحایی در کوی و برزن شهر […]

در آستانه سال نو شهر حال و هوای دیگری پیدا کرده، باز هم نسیم مسیحایی در کوی و برزن شهر وزیدن گرفته وعطر خوش شهداء فضای شهر را عطرآگین نموده است. این روزها همه در تکاپوی برگزاری مراسمی با رنگ و بوی ایثار و شهادت هستند، مراسمی که به همت رهبر فرزانه انقلاب و به میمنت تقریظی که بر کتاب فاخر حوض خون نگاشته اند به میزبانی موسسه فرهنگی پژوهشی شهید زیوداری فردا یکشنبه برگزار خواهد شد.
کتاب حوض خون خاطرات زنان شیردل و افتخار آفرین اندیمشکی است که در دوران دفاع مقدس در رخت شوی خانه بیمارستان شهید کلانتری زینب وار نقش آفرینی کرده و البسه و پوشاک رزمندگان و مجروحان جنگ را شسته و ترمیم می کردند. روایات ارزشمند ۶۴ بانوی اندیمشکی در این خصوص توسط تعدادی جوان انقلابی گمنام در موسسه شهید زیوداری با کمترین امکانات، جمع آوری شده و توسط بانوی خوشفکر شهر اندیمشک سرکار خانم فاطمه السادات میرعالی به رشته تحریر در آمده است .
این کتاب با قلمی شیوا برخی ابعاد فراموش شده ی جنگ را به جامعه فاصله گرفته از دوران دفاع مقدس معرفی می نماید؛ هم توانسته بصورت مستند نقش زنان در دفاع مقدس را به زیبایی بیان کند و هم موقعیت ویژه بیمارستان شهید کلانتری را در جنگ تبیین نموده و این مکان متروکه و فراموش شده را دوباره بعنوان یادمان دفاع مقدس احیاء نماید.
آثار و برکات کتاب حوض خون به این دو مورد مهم ختم نمی شود. این کتاب بدلیل اخلاص فوق العاده بانوان راوی اندیمشکی و نویسنده و سایر اعضای موسسه شهید زیوداری مفتخر به تمجید و تعریف مقام معظم رهبری شده و سندی دیگری بر افتخارات اندیمشک در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت ثبت وضبط نموده است و با این کار توانسته دوباره نام اندیمشک را با حماسه ای دیگر همچون حماسه های تقدیم یکهزار شهید در دفاع مقدس، ۸ شهید مدافع حرم، بمباران۴آذر۱۳۶۵، حماسه جسر نادری عجین نماید.
حضور با شکوه آحاد مختلف مردم اندیمشک در این مراسم بیعت مجدد با مقام معظم رهبری و آرمانهای انقلاب و قدرشناسی از شیرزنان قهرمانی است که در هشت سال دفاع مقدس دوشادوش مردان این دیار در دفاع از این آب و خاک حماسه آفریدند.
والسلام
کرامت میری ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۰

نظرات بسته شده است.

اخبار ایران و جهان

اخبار آبادان

اخبار خوزستان

Untitled Document