• لطفا در پنل مديريتي خود به قسمت فهرست ها برويد و منوي خود را ايجاد كنيد!
تاریخ : 2023/07/24 - 9:52
دکتر کرامت میری در یادداشتی نوشت:

محرم قبل از اینکه ماه عزا و ماتم باشد،ماه بصیرت و عبرت آموزی است.محرم یادآور بزرگ ترین حماسه ظلم ستیزي […]

محرم قبل از اینکه ماه عزا و ماتم باشد،ماه بصیرت و عبرت آموزی است.محرم یادآور بزرگ ترین حماسه ظلم ستیزي و آزادگي در تاریخ بشري است. قیام عاشورا قیام انسان های حق طلب، علیه ظلم، فساد و بیدادبود.

عاشورا به ما یاد داد که حتی با عده ای قلیل برای دفاع از حق و حقیقت می توان قیام کرد. (ان تقوموا لله مثنی و فرادی )
عاشورا نشان داد حتی اگر سلیمان بن صرد و یا مختار ثقفی هم باشی اما لحظه ای درنگ کنی افتخار همراهی با امام معصوم را از دست داده و برای همیشه حسرت به دل خواهی ماند!!
عاشورا آشکار ساخت که عده ای بنام دینداری و در لباس دین، با تزویر علیه حقیقت دین شمشیر کشیده و سر دین را می زنند!!

امام حسین (ع) معلم بزرگ عاشورا به ما آموخت نه دینداری گوشه نشیني و عزلت از جامعه و بی تفاوتی است؛ نه تقوا سر در گریبان بردن و ذکر کردن و بی خبر از جهان پیرامونی!! دینداری و تقوا مواهبی هستند که با بصیرت،آگاهی و ستیز دائم با هواهاي نفساني و مفاسد اجتماعي به دست می آیند.

علی ای حال هرچند برای زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا نیاز به هردو بال شور و شعور داریم ،لکن امروز قبل از آنکه به طبل ،سنج ،علم و شورعاشورایی نیاز داشته باشیم به شعور حسینی نیاز داریم؛ شعوری که در هر زمان و مکان ما را نه در صف باطل و ساکتین بلکه در صف حق طلبان قرار دهد!

حقیر ضمن عرض تسلیت ایام سوگواري حضرت اباعبدا… الحسین (ع) و یاران با وفایشان به محضر آقا امام زمان (عج) و رهبر معظم انقلاب و همه ی عزاداران آقا ابا عبدالله ، خودم وهمه ی عاشقان آن امام عزیز را اکیدا توصیه میکنم به اینکه تامل و اندیشه کنیم اگر امروز کربلا تکرار می شد و سه گروه مهم حادثه ی کربلا صف آرائی می کردند مشی و منش ما به کدامین جریان نزدیک تر بود؛ جریان حق یا جریان باطل یا ساکتین کربلا؟!

اعظم الله اجورنا و اجوركم بمصابنا بالحسين (ع) التماس دعا

کرامت میری

نظرات بسته شده است.

اخبار ایران و جهان

اخبار آبادان

اخبار خوزستان

Untitled Document