• لطفا در پنل مديريتي خود به قسمت فهرست ها برويد و منوي خود را ايجاد كنيد!
تاریخ : 2022/05/24 - 12:41
مسلم شهسواری فعال هنری و رسانه ای نوشت:

یادم هست زمانی که پلاسکو فروریخت به فاصله چندساعت پس از آن اکثر هنرمندان کشور خصوصاً هنرمندان تهرانی شروع به […]

یادم هست زمانی که پلاسکو فروریخت به فاصله چندساعت پس از آن اکثر هنرمندان کشور خصوصاً هنرمندان تهرانی شروع به طراحی تصاویر مرتبط با این حادثه کردند. اغراق نیست اما بخش زیادی از ضریب رسانه‌ای حادثه پلاسکو مربوط به جامعه هنری بود که سبب می‌شد مردم در فضای مجازی اهمیت این مساله را بالا ببرند. به پیوست این اقدام و افزایش درجه اهمیت پلاسکو در انعکاس این آثار هنری مطالبه‌گری افزایش یافت و پلاسکو تبدیل به مقوله‌ای حیثیتی برای دستگاه‌های متولی شد.
هنرمندان آزاد، سازمانهای هنری نظیر اوج و حوزه هنری و… همگی به این موضوع ورود کردند و همین جریان‌سازی توانست علارغم ایجاد مطالبه‌گری مثبت سمت و سوی فضای عمومی جامعه را به همدردی، آرامش و همیاری تبدیل کند.
اکنون در حادثه #متروپل آبادان جای خالی هنر سبب شده است تا مردم به شکل غیرمنسجم و پراکنده با مضامین متفاوت به این حادثه واکنش نشان دهند.
مسأله جدی در حادثه متروپل ابعاد مختلف آن نظیر فساد مسولین پیشین، فساد مالکین و ساخت و سازهای غیراصولی است که می‌توان با جریان سازی هنری آنها را تبدیل به مطالبه‌گری مثبت نمود و نتیجه‌ای مانند پلاسکو و بلکه بیشتر از آن گرفت.
امروز وظیفه بخش‌های فرهنگی استان خوزستان نظیر حوزه هنری، سازمان تبلیغات، اداره ارشاد، مجموعه‌های فرهنگی، هنرمندان فریلنسر و… استان است که این بار بزرگ را از زمین بردارند و احساسات مردم و مطالبه آنها را به زبان هنر بازگو نمایند.
ایجاد پویش، کارگاه‌های موضوعی، فراخوان و… اکنون باید انجا گیرد که اگر اینگونه نشود باید ابتدا خود را ملامت کنیم و سپس توقع توجه ویژه دستگاه‌های متولی را نداشته باشیم.

نظرات بسته شده است.

اخبار ایران و جهان

اخبار آبادان

اخبار خوزستان

Untitled Document