• لطفا در پنل مديريتي خود به قسمت فهرست ها برويد و منوي خود را ايجاد كنيد!
تاریخ : 2020/08/15 - 5:05

اروپایی‌ها با علم به اینکه چین و روسیه قطعا این قطعنامه را وتو خواهند کرد، به آن رای ممتنع دادند.

قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با ۱۱ رأی ممتنع، ۲ رأی موافق و ۲ رأی مخالف به تصویب نرسید!

✅ موافق: آمریکا و دومینیکن
✅ مخالف: چین و روسیه
✅ ممتنع: بلژیک، استونی، فرانسه، آلمان، اندونزی، نیجر، سنت ویسنت، آفریقای جنوبی، تونس، بریتانیا و ایرلند شمالی و ویتنام

نماینده انگلیس: ما بارها از رفتارهای بی‌ثبات‌کننده ایران ابراز نگرانی کرده‌ایم، اما دلیل آنکه به قطعنامه آمریکا رای ممتنع دادیم این بود که می‌دانستیم این قطعنامه از حمایت اعضای شورای امنیت برخوردار نیست.

نماینده روسیه: «هیأت روسیه به پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت در خصوص “تحریم تسلیحاتی” علیه ایران که آمریکا آن را پیشنهاد داده بود رأی مخالف داد. ما همواره با تلاش‌ها با تحمیل “تحریم‌های تسلیحاتی” علیه ایران از طریق شورای امنیت سازمان ملل مخالفیم.پیشنهاد آمریکا نقض آشکار ضمیمه «ب» قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است که صراحت دارد تنها روش مشروع برای تجدیدنظر در تقویم زمانی مربوط به نظام فوق‌الذکر برای انتقال سلاح، تصمیم متفق‌القول کمیسیون مشترک برجام است. آمریکا با توجه به خروج عامدانه‌اش از این توافق در سال ۲۰۱۸ که هیچگاه هم آن پنهان نکرد حق خود برای استفاده از این ابزار را از دست داد.»

نماینده چین: «امروز شورای امنیت سازمان ملل متحد، پیش‌نویس قطعنامه آمریکا علیه ایران را رد کرد. این نتیجه بار دیگر نشان می‌دهد که یکجانبه‌گرایی از هیچ حمایتی برخوردار نیست و زورگویی شکست می‌خورد. هر تلاشی برای بالاتر قرار دادن منافع شخصی نسبت به منافع مشترک جامعه بین‌المللی به بن‌بست خواهد خورد.اکثریت قاطع اعضای شورای امنیت بر این باورند که باید از برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ دفاع کرده و آن‌ها را اجرا کرد. آمریکا که دیگر جزو طرف‌های مشارکت‌کننده در برجام نیست از هیچ حقی برای درخواست از شورای امنیت جهت فعال کردن مکانیسم ماشه برخوردار. اگر آمریکا بر این اصرار بورزد، تلاشش محکوم به شکست است.»

نماینده انگلیس: ما بارها از رفتارهای بی‌ثبات‌کننده ایران ابراز نگرانی کرده‌ایم، اما دلیل آنکه به قطعنامه آمریکا رای ممتنع دادیم این بود که می‌دانستیم این قطعنامه از حمایت اعضای شورای امنیت برخوردار نیست

اخبار ایران و جهان

اخبار آبادان

اخبار خوزستان

Untitled Document