• لطفا در پنل مديريتي خود به قسمت فهرست ها برويد و منوي خود را ايجاد كنيد!
تاریخ : 2022/03/15 - 12:41
دکتر کرامت میری در یادداشتی نوشت:

  مقام معظم رهبری در دیداربا اعضای مجلس خبرگان، برای دومین بار طی چند ماه گذشته نمایندگان مجلس را از […]

 

مقام معظم رهبری در دیداربا اعضای مجلس خبرگان، برای دومین بار طی چند ماه گذشته نمایندگان مجلس را از دخالت در حوزه اجراء منع کردند.
تاکید دوباره معظم له طی چندماه گذشته حاوی نکاتی چند است:

نخست: نشان می دهد که در این مدت برخی نمایندگان مجلس به تذکر اولیه معظم له توجه نداشته و ایشان گزارشات خوبی در این راستا دریافت نکرده اند وگرنه نیاز نبود که رهبر فرزانه انقلاب در کمتر از چندماه باردیگر به این مسئله ورود نمایند.

دوم: اینکه تذکر دوباره رهبر انقلاب حاکی از اهمیت فوق العاده موضوع در سرنوشت کشور دارد؛ زیرا دخالت نمایندگان آنان را از وظیفه و رسالت اصلیشان دور کرده و باعث می شود بجای تقنین و نظارت بر امور اجرایی به دخالت و لابیگری پرداخته ورسالت اصلی خود را فدای این موضوع انحرافی نمایند.

سوم: رهبر حکیم انقلاب بار قبل از عبارت “خطرناک است” و این بار ازعبارت “مطلقا نمایندگان نباید در کار اجراء دخالت کنند” استفاده نموده است؛ معظم له با دید آینده نگرانه دقیق، رصد کرده اند که استمرار این روند منجر به لابیگری و بی توجهی به شایسته سالاری بوده و نتیجه آن نارضایتی مردم و نا امیدی از تغییر وضعیت موجود خواهد بود و در آینده می تواند عواقب ناگواری برای کشور بدنبال داشته باشد. لذا این تاکید دوباره برای آن گوشهای ناشنوایی است که عامدا خود را به ناشنوایی زده اند!!!

چهارم: مخاطب این تذکرات تنها نمایندگان مجلس نیستند، بلکه تکلیفی بر دوش مسئولین دولتی نیز ایجاد می کند که در برابر این فشار ها مقاومت کرده و تن به این بدعت فساد زا ندهند.

پنجم: با این تاکیدات رهبر حکیم انقلاب امر بر دستگاه های نظارتی خصوصا شورای نگهبان بسیار مبرهن است که به این تخلف مرسوم برخی نمایندگان مجلس ورود کرده و با ارزیابی میزان ولایتمداری افراد با خاطیان برخورد نمایند.
والسلام.

کرامت میری ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۰

 

نظرات بسته شده است.

اخبار ایران و جهان

اخبار آبادان

اخبار خوزستان

Untitled Document