• لطفا در پنل مديريتي خود به قسمت فهرست ها برويد و منوي خود را ايجاد كنيد!
تاریخ : 2020/08/31 - 10:27

احزاب مختلف لبنان امروز (دوشنبه) در دیدار با «میشل عون» رئیس جمهوری این کشور، توافق خود را برای انتخاب «مصطفی ادیب» به عنوان نخست‌وزیر اعلام کردند.

به گزارش دوکوهه آنلاین : احزاب مختلف لبنان امروز (دوشنبه) در دیدار با «میشل عون» رئیس جمهوری این کشور، توافق خود را برای انتخاب «مصطفی ادیب» به عنوان نخست‌وزیر اعلام کردند.
مصطفی ادیب دارای دکترای حقوق و علوم سیاسی است. ادیب مدرس حقوق بین‌الملل، قانون اساسی، جغرافیای سیاسی و روابط بین‌الملل در دانشگاه‌های مختلف لبنان و فرانسه بود.
وی در سال ۲۰۰۰ تدریس در دانشکده نظامی بیروت را آغاز کرد و به‌عنوان استادیار در دانشگاه‌های لبنان مشغول به کار شد.
رئیس جمعیت حقوق بین‌الملل و انجمن علوم سیاسی لبنان و عضو جمعیت فارغ التحصیلان دانشگاههای فرانسه و انجمن عربی علوم سیاسی و جمعیت بین‌المللی قانون اساسی و مرکز دیده‌بان برای صلح پایدار داخلی از دیگر سوابق نامزد تشکیل کابینه جدید لبنان است.
وی مشاور نجیب میقاتی نخست وزیر اسبق لبنان در سال ۲۰۰۰ بود. او همچنین بین سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶، زمانی که میقاتی به نخست وزیری رسید در کمیته ویژه، مأمور تدوین قانون جدید انتخابات لبنان شد.
ادیب در نهایت در تاریخ ۱۸ ژوئیه ۲۰۱۳، به‌عنوان سفیر لبنان در آلمان تعیین شد که می‌توان آن را مهم‌ترین سمت وی تاکنون برشمرد.

اخبار ایران و جهان

اخبار آبادان

اخبار خوزستان

Untitled Document