• لطفا در پنل مديريتي خود به قسمت فهرست ها برويد و منوي خود را ايجاد كنيد!
تاریخ : 2020/12/15 - 10:08
مهدی نجفوند فعال اجتماعی در یادداشتی نوشت :

مهدی نجفوند / احتراما همانطور که مستحضرهستید ظهور فناوری وتکنولوژی های مدرن ارتباطی از مظاهر دنیای کنونی است و اثر […]

مهدی نجفوند / احتراما همانطور که مستحضرهستید ظهور فناوری وتکنولوژی های مدرن ارتباطی از مظاهر دنیای کنونی است و اثر آن در توسعه و پیشرفت کشورها تا جایی است که از آن تحت عنوان انقلاب خاموش نام برده اند.
استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات(lct) بعنوان یکی از پیشرفتهای تکنولوژی عصرجدید وایجاد دولت الکترونیک،تجارت الکترونیک،آموزش الکترونیک و…می توان در کنار مدیریت صحیح استفاده از آن، توسعه روستایی را تسریع بخشیده ودرتامین رفاه عمومی و جلوگیری از مهاجرت روستا به شهرنشینی کمک شایان توجهی را نمایید.
روستاهای بخش الوار گرمسیری نیز در ابتدا از مزیت های طرح lct روستایی برخوردار بود ،هرچند در حد محدود اما تقریباً اکثر اهالی روستاها از مزیت های تلفن های ثابت، اینترنت خانگی ودر چند سال اخیر شبکه های موبایل نیز بهره می بردند.
اما متاسفانه در برخی مناطق (روستاهای کلگدره یک،دو،سه ،جهانگیرخانی و…) خطوط مخابراتی وlct روستایی به مرور زمان در حال انحلال می باشند ، در برخی روستاها خطوط مخابراتی در حال جمع آوری هستند و خدمات مخابراتlctروز به روز کمتر می گردد.
بدتر از آن حتی آنتن دهی تلفن همراه نیز در مناطق مذکور بدتر از آن حتی آنتن دهی تلفن همراه نیز در مناطق مذکور با مشکل روبه رو می باشد.
این درحالی است که طی یک سال اخیر با همه گیر شدن ویروس کوئید۱۹بسیاری از امور از امور بانکی گرفته تا آموزش و پرورش بصورت مجازی صورت می پذیرد،…
اما در این مناطق بسیاری از دانش آموزان و اولیای آنها دربحث آموزش مجازی با مشکل روبرو می باشند.
روزی که وزیر ارتباطات به بخش الوار سفر کرده و از پیشرفت و توسعه شبکه ی موبایل اپراتور همراه اول و ایرانسل سخن به میان آورد، امید این بود که بسیاری از مشکلات یاد شده حل گردد و آن را به فال نیک گرفته بودیم غافل از اینکه جهت دسترسی به شبکه موبایلی و اینترنت همراه باید سر به کوه و تپه ها بزنیم!
بسیاری از اهالی بخش الوار گرمسیری از لحاظ اقتصادی و وضعیت معیشتی در تنگنا قرار دارند ، آنهایی که فرزند دانش آموز و یا دانشجویی دارند دغدغه تهیه یک دستگاه تلفن هوشمند و تبلت را دارند و معدود افرادی که با هر مکافاتی از نان شب خانواده زده و موبایل هوشمند یا تبلتی هم فراهم کرده اند حال با مشکل آنتن دهی موبایل و اینترنت روبرو شده اند!
بخش عمده ای از مناطق الوار گرمسیری، نه به خطوط تلفن ثابت نه به خطوط تلفن ثابت و اینترنت خانگی دسترسی دارند ونه شبکه تلفن همراه ! و این شایسته مردم ولایت مدار بخش الوار نیست، بسیاری از اهالی جهت امور بانکی و اداری در این برهه ی حساس اپیدمی کرونا مجبور به مراجعه حضوری به مراکز شهر هستند در صورتیکه اگر مشکل دسترسی به شبکه های تلفن نداشتند می توانستند غیر حضوری و بصورت مجازی امور خویش را پی می گرفتند

تو را پاس میداریم که در تنگ نای روزگار در ارتفاعاتت ما را یاری میدهی زاگرس، که بخش الوار محروم جز تو دادرسی ندارد…
یکی از صدمطالبه بحق مردم بخش الوار از مسئولین شهرستان و بخش الوار…
ما را دریابید…

 

اخبار ایران و جهان

اخبار آبادان

اخبار خوزستان

Untitled Document