• لطفا در پنل مديريتي خود به قسمت فهرست ها برويد و منوي خود را ايجاد كنيد!
تاریخ : 2020/12/22 - 14:26
یادداشت میثم شهسواری فعالی فرهنگی شهرستان اندیمشک :

  اینجا جمهوری اسلامی ایران است و در این کشور مبنا اسلام و قرآن است. اینجا جایی نیست که سبک […]

 

اینجا جمهوری اسلامی ایران است و در این کشور مبنا اسلام و قرآن است. اینجا جایی نیست که سبک زندگی معیوب و ویرانگر و فاسد غربی بتواند اعمال نفوذ کند. در نظام جمهوری اسلامی پذیرش چنین سندی، معنا ندارد.(رهبر انقلاب در دیدار معلمان ۱۷/۰۲/۹۶)

سوال: چرا دولت علی رغم تاکیدات فراوان رهبری و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی مجددا بر اجرای این سند اصرار دارد و در بودجه ۱۴۰۰ ردیفی را به اجرای اهداف آموزشی سند۲۰۳۰ اختصاص داده است؟

در ۲۰ آذر ۱۳۹۵ دولت یازدهم از سندی رونمایی می کند که باید سیستم تربیتی اموزشی جمهوری اسلامی ایران تا سال ۲۰۳۰ میلادی خود را با سیاست های مد نظر سازمان ملل همسو و مشابه گرداند. در این سند که شامل ۱۷ هدف اصلی و ۱۶۹ هدف فرعی می باشد عبارات و بندهایی گنجانده شده است که با فرهنگ و سنت ناب اسلامی- ایرانی فرسنگ ها فاصله مفهومی دارد و با اجرا کردن این سند بطور نانوشته ای، آیات و روایات با مضمون جهاد و شهادت به منظور جلوگیری از خشونت و ترس از کتب درسی حذف خواهد شد.
خط اول بند ۲۰ این سند می گوید:( بــه رســمیت شــناختن تســاوی جنســیتی و توانمندســازی زنــان و دختــران، در تحقــق همــۀ اهـداف اصلـی و فرعـی ایـن دسـتورکار نقـش مؤثـری دارد.)
این بند که به صراحت و جدیت در این سند آورده شده است مفاهیم زیر را دنبال می کند:
اول: تساوی جنسیتی و حذف موانع جنسیتی
دوم: قبح زدایی و عادی جلوه دادن روابط دختر و پسر و به تبع آن زن و مرد، بدون در نظر گرفتن اصول اخلاقی و دینی
سوم: تغییر کتب درسی با حذف نقش‌های مادری، همسری و مشابه نشان دادن زن و مرد در تمام عرصه‌ها
نکته بسیار مهم این است که در سند ۲۰۳۰ رسیدن به برابری جنسیتی و آزادی جنسی مدنظراست؛ در حالی که سیاست‌ها و برنامه‌ها و قوانین اسلامی کشور این نیست و در دستورات اسلامی بر عدالت جنسیتی تأکید شده است نه برابری جنسیتی.

بند هفتم از اهداف اصلی این سند بیان می کند:( تضمیــن اینکــه همه فراگیــران، بــه دانــش و مهارتهــای الزم بــرای ترویــج توسعه پایــدار دسـت یابنـد؛ بـه ویـژه از طریـق: آمـوزش بـرای توسعه پایـدار و آمـوزش و ترویـج شـیوه¬های زندگـی پایـدار، حقـوق بشـر، تسـاوی جنسـیتی، ترویـج فرهنـگ صلـح و نبـود خشـونت، شـهروندی جهانـی و احتـرام بـه تنـوع فرهنگـی و مشـارکت فرهنـگ در تحقـق توسعه پایدار تـا سـال ۲۰۳۰)
در بند بالا چندکلید واژه اصلی مشاهده میکنیم:
اول)حقوق بشر: منظور منشور حقوق بشر سازمان ملل و تفسیر های غربگرایانه از آن می باشد یعنی داشتن حق قانونی برا همجنس بازان یا اختلاط بی حد و حصر زن و مرد.
دوم)تساوی جنسیتی: در این مفهوم زن و مرد از همه نظر(جنسی،جسمی،روحی) باید برابر باشند و حقوق مشترک داشته باشند.
سوم)ترویج فرهنگ صلح و نبود خشونت: از منظر فرهنگ غرب روایت حادثه عاشورای حسینی مصداق کامل و بارز خشونت است و همنشینی با جوامع کودک کش صهیونیستی نشان صلح طلبی است.
چهارم) شهروند جهانی: مگر نه اینکه هر کشوری باید شهروندی با معیارهای فرهنگی خود تربیت کرده و در فرهنگ اسلامی ما واژه پرمفهوم و مقدس امت را داریم و به دنبال تربیت شهروند اسلامی – ایرانی هستیم نه شهروندی با مشخصات فرهنگ بیگانه؛

اخبار ایران و جهان

اخبار آبادان

اخبار خوزستان

Untitled Document