• لطفا در پنل مديريتي خود به قسمت فهرست ها برويد و منوي خود را ايجاد كنيد!
تاریخ : 2021/01/21 - 17:54
کریم صحرایی دادستان اندیمشک :

کریم صحرایی عصر امروز در گفت‌وگو با دوکوهه آنلاین از تخریب و قلع و قمع کاربری‌های غیرمجاز اراضی زراعی اندیمشک […]

کریم صحرایی عصر امروز در گفت‌وگو با دوکوهه آنلاین از تخریب و قلع و قمع کاربری‌های غیرمجاز اراضی زراعی اندیمشک در منطقه چمگلک خبر داد و اظهار کرد: برخی افراد با تصرف زمین‌های کشاورزی و تغییر کاربری آن‌ها اقدام به ساخت و ساز باغ ویلا، استخر و.. کرده و آن‌ها را فروخته‌اند.

تبدیل اراضی کشاورزی به باغ ویلا
دادستان شهرستان اندیمشک با بیان اینکه متصرفین از این طریق سرمایه‌های میلیاردی را به جیب خود زده‌اند، گفت: در منطقه چمگلک از ۱۰ سال پیش تصرفات غیر مجاز صورت گرفته است اما اقدامات خاصی برای برخورد با آن‌ها صورت نگرفته بود.
صحرایی بیان کرد: اکنون در حال جلوگیری از ادامه این کارها هستیم و در اسرع وقت با کسانی که قبلاً این تصرفات را انجام داده‌اند با حکم دادگاه  برخورد می‌شود.

وی با انتقاد از تبدیل این اراضی کشاورزی به باغ ویلا، عنوان کرد: طبق قانون جهاد کشاورزی شهرستان مکلف شده  در اسرع وقت فعالیت افراد متصرف را متوقف کند و در صورت عدم توقف به دستور دادستان، نماینده دادستان و همراهی نیروهای انتظامی با آنها برخورد میشود.
صحرایی در رابطه با تصرف اراضی کشاورزی بنوار ناظر در شهرستان اندیمشک، بیان کرد:  طبق بررسی‌های صورت گرفته و بازدید میدانی که به همراه بخشدار از محل اراضی شد این واگذاری‌ها مربوط به ۱۰ سال گذاشته است که از سوی بخشدار و دهیار وقت به عده‌ای واگذار شده بود.
صحرایی در توضیح شیوه واگذاری اراضی دولتی عنوان کرد: در صورت اجرای طرح و بهره‌برداری از این اراضی لازم است  در قالب طرح ۳، ۵ و ۱۰ ساله به صورت اجاره واگذار که در نهایت اراضی تملیک می‌شوند.
وی افزود: این در حالی است که این اراضی به صورت غیر قانونی واگذار شده و مسئوولان حتی پروانه ساخت صادر کرده‌اند.
صحرایی گفت: در خصوصی اراضی بنوار ناظر اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی شهرستان را به دادگاه احضار و از آن‌ها درخواست کردم علیه متخلفان اعلام جرم کنند تا پرونده کیفری و حقوقی جهت قلع و قمع صادر شود.

اخبار ایران و جهان

اخبار آبادان

اخبار خوزستان

Untitled Document