• لطفا در پنل مديريتي خود به قسمت فهرست ها برويد و منوي خود را ايجاد كنيد!
تاریخ : 2021/03/19 - 12:31

سال ۱۳۹۹ در حالی به پایان خود نزدیک می شود که تمام ایام سال با دلهره و اضطراب ناشی از […]

سال ۱۳۹۹ در حالی به پایان خود نزدیک می شود که تمام ایام سال با دلهره و اضطراب ناشی از این ویروس مرگبار همراه بود. در این بین بسیاری از مراسمات و مناسبت ها برای قطع زنجیره انتقال این ویروس دچار تغییر شده و در صورت ضرروت، انجام مراسمات با جمعیت حداقلی برگزار می شد و حتی برخی از شهروندان برای رعایت حال همشهریان، مراسمات شادی و عزای خود را بدون حضور مردم و بصورت شخصی برگزار کردند.
پنج‌شنبه آخر سال سنت دیرینه‌ای بین ما ایرانیان است که آخرین پنجشنبه سال را در کنار عزیزانی بگذرانیم که دیگر در بین ما نیستند و یا به عبارتی به زیارت اهل قبور می‌رویم وهمزمان با فرا رسیدن عید نوروز و آخرین روز پنجشنبه سال مردم با غبار روبی و گذاشتن سبزه و گل بر روی قبور رفتگان خود این روز را سپری می کنند. اما امسال به دلیل شرایط خاصی که ویروس کرونا با خود به همراه داشته است برای حفظ سلامت خود و دیگران باید سنت و رویه های متداول را کنار گذاشته و با عدم حضور در آرامستان ها به قطع یا کاهش زنجیره انتقال این ویروس منحوس کمک کنیم.
اما متاسفانه پنج شنبه آخر سال شهرستان اندیمشک با بی تدبیری مدیران شهری و عدم اطلاع رسانی حداکثری در بین شهرواندان به عادی انگاری وضعیت کرونایی شهرستان تلقی شده و با سیل جمعیت بر آرامستان ها مواجه شدیم. این در حالی است که وضعیت شهرستان اندیمشک در اطلاعیه های ستاد ملی کرونا قرمز اعلام شده است و توسط نهادهای مسئول شهر باید از کوچکترین تجمعات ممانعت بعمل می آمد.

 

دوکوهه آنلاین در این رابطه نظر چند شهروند اندیمشکی را جویا شده است:
آقای علی محمدی در گفتگو با دوکوهه آنلاین ابراز داشت: مسئولان شهرستان اندیمشک با فرهنگ سازی در فضای مجازی و رسانه ها می توانستند برای جلوگیری از افزایش زنجیره شیوع کرونا،شهروندان را به گرامیداشت درگذشتگان با خیرات و قرائت فاتحه در منازل خود دعوت کنند.
غلامرضا رضایی بیان کرد: سوال بنده از مسئولان شهری این است که چرا علی رغم اینکه بسته شدن درهای آرامستان هادر پنج شنبه آخر سال طبق نظر شورای تامین و نهادهای مرتبط می باشد برا جلوگیری از شیوع انتقال ویروس کرونا دستور به بسته شدن درهای آرامستان ها صادر نشد؟
زهرا مرادی بیان می دارد: علی رغم اینکه بسیار مشتاقم بر مزار عزیزانم در این روز حضور پیدا کنم اما برای رعایت حال همشهریان ترجیح میدهم در منزل این سنت را به جا آورم. ایشان افزود:با روشنگری و فرهنگ سازی مدیران و مسئولان شهرستان می توانستیم شاهد حضور کمتر مردم در آرامستان ها باشیم.
حسین قاسمی در گفتگو با دوکوهه انلاین به تهدید ویروس کرونا برای جامعه بشری و همچنین عملکرد دولت ها و مسئولین در کمتر شدن این فاجعه تاکید می کند .در نظر ایشان مسئولین شهرستان اندیمشک هیچ سیاست مشخصی برای قرنطینه و ترویج فرهنگ خود مراقبتی ندارند و شهروندان به حال خود رها شده اند.

اخبار ایران و جهان

اخبار آبادان

اخبار خوزستان

Untitled Document