• لطفا در پنل مديريتي خود به قسمت فهرست ها برويد و منوي خود را ايجاد كنيد!
تاریخ : 2021/11/05 - 15:26
چکیده ی خطبه های نماز جمعه شهرستان اندیمشک مورخه ۱۴ آبان ماه ۱۴۰۰

امام جمعه شهرستان اندیمشک در خطبه ی اول نماز جمعه گفت: همه ی ما زمینی شدیم تا آسمانی شویم لذا […]

امام جمعه شهرستان اندیمشک در خطبه ی اول نماز جمعه گفت: همه ی ما زمینی شدیم تا آسمانی شویم لذا برای عروج به سمت خدا، راه پُرخطری در پیش داریم. نه تنها گناه بلکه فکرِ گناه‌ هم برای پرواز به سوی خدا خطر دارد.

وی با اشاره به حدیث گرانقدر امام رضا علیه السلام مبنی بر سه خصوصیتی که انسان با رعایت آنها می تواند آینه خدا شود افزود: در هفته های گذشته به دو خصوصیت آن ( یعنی حفظ اَسرار خود و دیگران و مدارا کردن با مردم) اشاره کردم؛ دیگر خصوصیتی که داشتنِ آن انسان را به ایمانِ واقعی می‌رساند؛ صبر است.
وی گفت: صبر، تلخ است اما عاقبتی بس شیرین دارد، لذا هیچکس با صبر کردن پشیمان نشد.
امام جمعه اندیمشک افزود: دلیل اینکه برخی در زندان هستند و برخی نیز در سینه ی قبرستان خوابیده اند بخاطر این بوده که صبور نبوده اند. صبر موجب می‌شود انسان از خشونت به دور باشد، بَدخُلقی و تلخی های دیگران را تحمل کند و تصمیم عاقلانه و منطقی بگیرد.

سیدکمال موسوی با اشاره به اینکه یکی از نام هاي خداوند صابر است، گفت : خداوند خود صبور است و هر کس این صفت را داشته باشد دوست می‌دارد. ( ولله یُحب الصّابرین) خداوند شکیبایان را دوست دارد…

ایشان همچنین افزودند: صبر یکی از تاکتیک‌های رسیدن به موفقیت است.
اگر امیرالمؤمنین ۲۵ سال شمشیر در غلاف نمی کرد و صبر نمی کرد ؛ امروز چیزی از اسلام باقی نمی ماند.

خطبه دوم
حجت الاسلام سید کمال موسوی در طلیعه ی خطبه دوم ضمن توصیه مردم به رعایت تقوای الهی و بندگیِ خدای بزرگ و گرامیداشت ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی سلام الله علیها ، فرمود: آن عالم بزرگ شیعه که از نوادگان امام حسن علیه السلام بود بنا به روایتی ، قریب به پنج امام را درک کرده است. عبدالعظیم حسنی خدمت امام دهم رسید و اعمال و عقایدش را عرضه کرد و امام هادی علیه السلام نیز بر همه ی آنها صحّه گذاشت و این خود نشان از بزرگیِ شاه عبدالعظیم است.

امام جمعه شهرستان اندیمشک در ادامه ی خطبه ی دوم گفت : امروز ۱۴ آبان در تقویم ما، روز فرهنگ عمومی نامگذاری شده است. امام (ره) اصلاح یک مملکت را بستگی به اصلاح فرهنگ آن مملکت دانست لذا اگر می‌خواهیم به سمتِ تمدن بزرگ اسلامی برویم باید فرهنگ اسلامی پیدا کنیم.
خطیب جمعه شهرستان اندیمشک فرمود: فرهنگ، مبتنی بر عقاید است. لذا انسان هایی که در یک جامعه، خدا را قبول ندارند (به لحاظ رفتار و اخلاق، پوشش، خورد و خوراک و امثالهم) طوری زیست می‌کنند و جامعه ی دیگری که خدا را قبول دارند طورِ دیگری زندگی می‌کنند چون دارای دو فرهنگ هستند یعنی دو عقیده دارند.

خطیب جمعه شهرستان اندیمشک با اشاره به تلاش های فراوان رضاخان برای برداشتن حجاب در جامعه ی متمدن ایران اسلامی؛ گفت: چون مردم ایران به حجاب اعتقاد داشتند و عقیده ی آنها پیروی از دین مبین اسلام بود لذا هر چه رضاخان تلاش کرد نتوانست فرهنگ حجاب را در ایران حذف کند و این فریضه ی دینی در بین بانوان و دختران ایرانِ اسلامی باقی ماند.

امام جمعه شهرستان اندیمشک در بخش دیگری از خطبه دوم با اشاره به طرح خوب مجلس شورای اسلامی مبنی بر حمایت از خانواده و جوانیِ جمعیت که مورد تایید شورای محترم نگهبان نیز رسید گفت: حذف سنِ جوانی برای یک جامعه ؛ جامعه را به پرتگاهِ سقوط می کشاند چراکه جوان ها هستند که می توانند کارهای بزرگ انجام دهند از جمله چرخ اقتصاد کشور را بچرخانند. مصداق آن شهدا هستند. بیشتر شهدایِ ما در دوران انقلاب و دفاع مقدس، جوان بودند و آن اراده و روحیه ی جوانی و ایثارگری آنها بود که برای دفاع از میهن اسلامی اینچنین آنها را به کارهای بزرگ سوق داد.

سیدکمال موسوی در ادامه ی این مبحث فرمودند: لازم است مسئولین، زیرساخت های لازم را فراهم آورند که اشتغال برای جوان های ما تسهیل شود و همچنین پسران و دخترانِ جوان ما برای گرفتنِ وام ازدواج سختی نکشند و براحتی بتوانند از تسهیلاتِ آن بهره ببرند.

امام جمعه شهرستان اندیمشک در پایان خطبه های این هفته ضمن محکوم کردنِ حرکت نابخردانه ی آمریکایی ها در جریانِ دزدی نفت ایران در دریای عمان گفت: هنر آمریکایی ها فقط تحریم و تهدید است و در مقابل ملت سرافراز ایران، هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند و این بار نیز سپاهِ اسلام سیلی بزرگی به آنها زد تا درس عبرتی برای آنها و همپیمانانشان باشد.

 

نظرات بسته شده است.

اخبار ایران و جهان

اخبار آبادان

اخبار خوزستان

Untitled Document