• لطفا در پنل مديريتي خود به قسمت فهرست ها برويد و منوي خود را ايجاد كنيد!
تاریخ : 2020/08/14 - 14:19
امام جمعه اندیمشک، گفت:

چکیده خطبه های حجت الاسلام والمسلمین حسینی نوری امام جمعه شهرستان اندیمشک _۲۴مرداد ماه عزاداران سیدالشهداء(ع) در شهرستان اندیمشک؛ امسال […]

چکیده خطبه های حجت الاسلام والمسلمین حسینی نوری امام جمعه شهرستان اندیمشک _۲۴مرداد ماه

عزاداران سیدالشهداء(ع) در شهرستان اندیمشک؛ امسال نیز با شور و شعور حسینی جلوه ای زیبا از فرهنگ عاشورا را به نمایش خواهند گذاشت.

امام جمعه شهرستان اندیمشک با اشاره به فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری در روز عید سعید قربان ، فرمودند: عزاداری سیدالشهداء(ع) هیچگاه در طول تاریخ تعطیل نشده است و ارادتمندان اباعبدالله الحسین علیه السلام در سخت ترین و دردناکترین شرایط نیز خیمه ی عزا به پا کرده اند اما امروز؛ همانطور که رهبر فرزانه ی انقلاب اسلامی فرمودند : تصمیم با ستاد ملی کروناست و باید طبق ضوابط و مقرراتی که این ستاد برای ما ترسیم کرده است مراسمات را برگزار کنیم.

سیدمصطفی حسینی نوری در ادامه بیان داشتند : مراقب باشیم دشمنان دین و مذهب بدنبال این هستند که مذهب شیعه را مقابل سلامت جامعه قرار دهند ولی عزاداران حسینی این بار نیز با شور و شعور حسینی جلوه ای زیبا از فرهنگ عاشورا را به نمایش خواهند گذاشت.

امام جمعه شهرستان اندیمشک در ادامه افزودند:

مومنین و عزاداران حسینی شهرستان اندیمشک که خود در مسیر مکتب اهلبیت قدم برمیدارند افراد فرهیخته جامعه هستند و بیشتر از دیگران پروتکل های بهداشتی را رعایت میکنند.

همچنین اضافه کردند؛ فضاسازی محیطی سطح شهر بایستی بهتر از سالهای گذشته انجام شود که نقش شهرداری؛ اصناف و ادارات حائز اهمیت هست ضمن اینکه مردم نیز با نصب بیرق و پرچم های عزای امام حسین علیه السلام ؛ مانند همیشه ارادت خویش را نشان دهند.

خطیب جمعه شهرستان اندیمشک با اعلام اینکه طبق دستورالعمل ستاد ملی کرونا؛ سازمان تبلیغات اسلامی ناظر بر برگزاری مراسمات عزاداری و هیئات و تکایا میباشد و همه باید زیر نظر این نهاد ؛ برنامه های خود را اجرا کنند افزودند: البته چند نکته لازم است که همه ی مسئولین و متولیان امر انجام دهند
۱. اولویت برگزاری مراسم در فضای باز باشد
۲. ساعات برگزاری مراسم را کاهش دهید.
۳. از هرگونه پذیرایی در هیئت ها؛ مساجد و حسینیه ها که ممکن است موجب تکثیر و شیوع این ویروس باشد خودداری کنید.
۴. استفاده از ماسک را در مراسمات اجباری کنید.
۵. اگر کسی نذر معین داشت که قابل تغییر نبود می بایست با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی آنرا ادا کند.


 

اخبار ایران و جهان

اخبار آبادان

اخبار خوزستان

Untitled Document